Pysselpanik

Den senaste veckan har något oväntat inträffat i detta hus. Jag, Amina Sollie, som aldrig någonsin gillat att pyssla och ha sig, har blivit näst intill galen. Jag gör tavlor tills mina händer är oigenkännliga av färg, fjädrar och lim. Jag LETAR saker att "pimpa" med färgglada små dalahästar och hjärtan. Jag vet inte vad nästa steg blir. Kanske hittar ni mig i Kvarnsvedens Forum, iklädd basker & rock med en hel vagn full i tavlor och pyssel.
"Kom å kööp vettja! Prima hemgjorda tavlor! En litn dalahäst ska väl damen åtminstone ha??"
 
Ja, som sagt, EN VECKA har jag hunnit vara ledig, och ändå denna rastlöshet.
Men vad gör man? Jag hinner ju iallafall fylla väggarna här hemma innan vår lilla bebis tittar ut.
Och idag är det 53 dagar kvar till BF. 81% av graviditeten har passerat. Jag har alltså varit gravid i 227 dagar av 280, känns ju helt sjukt.
 
Lilla bebis därinne, hoppas vi ses om 53 dagar, eller gärna lite mindre. Din mamma är galen av väntan och rastlöshet och önskar att du kommer ut och gör henne sällskap, så hon får något vettigt att göra!
(Plus att hon är trött på att gå i joggingskor och foppatofflor nu..)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tilla

Sv: Ja, men de är super kul att pyssla. ^^ Kul att hitta att hitta på nå nytt att göra nu när du går hemma och väntar. :) Hur går det för dig? Jasså, tycker du. :D haha Kanske, svårt att säga själv. ^^

2012-09-17 @ 22:28:51
URL: http://tillaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0