vill se vill se!

Såg nyss en trailer av filmen "Ett öga rött" som är SÅ svårt att säga. Oftast blir det "Ett röda ögdt", när man säger det alltså. DEN VILL JAG SE!
Bara det inte blir lika stor flopp som filmen Ciao Bella, vilket gjorde mig en aning besviken när huvudpersonen såg ut lite som en hårdsminkad Pippi Långstrump, och jag VET att utseendet inte hade nåt med handlingen att göra, men vad kan man göra om man bara har fokus på det som brukade vara ens favvo som barn och som NU helt plötsligt dyker upp på vita duken igen, denna gång med svartmålade ögon, "mysandes" med en fotbollsspelare på duschgolvet??
Ja, jag blev lite besviken. Men inte bara pga det. Utan dom lär ju har visat bara det bästa ur filmen på trailern.

Idag är jag precis lika sjuk som igår. Kanske värre. igen.
Hur ska detta gå? Jag vill verkligen inte vara sjuk.
Jag vet hur min ofriska kropp fungerar i ensamt sällskap.
Den äter, ligger still, äter lite till, sitter vid datorn och slutligen äter tills den inser att den börjar bygga ut sig själv en aning.
Det är då hjärnan rycker in. Och tar bort alla onyttigheter från matbordet.
Hjärnan har varit en aning försenad, men nu är vi alla i balans igen. (Alla=kroppen, hjärnan..och så jag)

Gårdagens matbravader:
frulle: FEM mackor, ja jag sa FEM!
lunch: en tacopaj med sallad till
mellanmål: banan
mellanmål 2: 2 mackor, igen......
middagsliknande: en tallrik med havrepuffar & fil
sedan: en till banan......och en hel påse ahlgrensbilar, all by myself..

Om jag inte hade fullt upp med att smälta allt göttans jag stoppat i mig under dagen så skulle jag nog grina mig till söms! Såhär gör man väl inte?
Men detta var alltså en engångsföreteelse pga min förkylning. Tyckte helt enkelt synd om mig och ville "lyxa till" det hela med att tröstäta bort min snorighet.

DAGENS FRUKOST:
1 äpple, 1 banan, en näve nötter.

Mycket bättre, nu är vi påväg mot bättre tider..


image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0