hörrni

men nu var det väl ändå längesen jag skrev!?
vad tycker ni om det? var det en skön pause eller var det hela olidligt?

Jag har fått in en hel del klagomål över den här, rent ut sagt, lata stilen jag kört på ett tag.
Nu skall det bli andra bullar! Nu sätter jag igång på nytt igen och delar glädje och sorg med er alla!


Jag tror vi skippar delen där jag skriver vad som hänt under den sista tiden, med tanke på att det har gått för lång tid sedan sist. Och så hoppar vi direkt till vad som händer NU!

Imorgon åker jag och mor min till Stockholm för att "shoppa loss". Jag vet i och för sig inte hur mycket shoppa det blir för mig och min aldrig så lätta pluska. Men på mamma låter det som om vi ska gå lös där borta totalt. Bli såkallade "shopoholics" och springa runt med fragma i munnen och yla inne på H&M när vi hittat ett passande plagg. Och istället för att hänga undan den där snygga tröjan på MQ så kissar mamma på den, i revir-syfte alltså. Då vet hon att den finns kvar om 15 min när hon hunnit tagit ut mer pengar. 
Jag ser faktiskt fram emot den här resan. Jag kanske får ett par nya skor och en tröja om jag har tur?

Sedan åker jag tillbaks till Stockholm igen på torsdag. Kanske tar sällis med Josef om jag hittar en lagom billig biljett. Sedan ska jag och Sofia hitta oss en snygg Halloween-utsyrsel. Jag funderar på en peruk. Det är så roligt att klä ut sig! Kanske ska vi försöka efterlikna bröderna Herreys? Det vore kul! Men bara om Carro också är med på det hela. Så vi blir tre. Annars kanske det vore kul att likna lite andra gamla godingar, så att säga. Jag vet inte om jag tycker det är så himla kul det här med att se ut som häxor, spöken och djävular. Ser ingen direkt humor i det. I bröderna Herreys däremot  ser jag humor.  Det ser väl vem som helst?

Hoppas ingen snor min idé nu bara. Det vore väl tarvligt!



Nu ska jag duscha och göra mig snygg. Sedan ska jag och Amna GÅ ner till biblioteket på stan och låna lite filmer. Vi planerade att vi skulle vara kulturella idag. I själva verket ville vi gå så långt att vi till och med var beredda att gå och se en teaterföreställning. Men det gick inga. Så då fanns bara ett kulturellt och billigt alternativ kvar. Biblioteket, öppet för alla. Stora som små. Fattiga som rika. Vackra som mindre vackra. Svenskar som invandrare. Där får alla plats. Där får alla chansen att låna en fin bok.


Hejdå!





Kommentarer
Postat av: mor din...

...inte sjutton vill jag väl pinka inne på MQ , nää där går gränsen. Men shoppa det ska vi, det lovar jag!!! Pussi

2007-10-29 @ 09:25:58
Postat av: amina

oj, värst va du va snabb på att läsa min blogg då! jag som precis satt igång igen. Snokar du här varje dag i hopp om att hitta ett nytt inlägg, eller?

2007-10-29 @ 12:18:29
URL: http://aminasollie.blogg.se
Postat av: Sofia

Neeej? Inte kan hon väll pinka? På tal om att snoka varje dag så är det exakt vad jag gör. Du, jag tycker inte bröderna hereys var nån bra idé. Men däremot tellitubbies. Du jag Carro & Laity? .. det var väll fiffigt. Då behöver ingen se att det är laity vi släpar på? Det kanske är dags för mig också att ta en uppdatering. eller? .. vad tycker du? har du saknat mina uppdateringar om schnase och allt? .. det har du väll? kramis

2007-10-29 @ 12:21:47
URL: http://souuf.blogg.se
Postat av: Anonym

Yayyyyyyyyy !

2007-10-29 @ 13:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0