Fränt!

Idag har jag varit på kupolen med mamma. Hittade lite olika saker. Ett par pyjamasbyxor, boken "Privat" av Alex Schulman & Carolina Gynning, lite snygga underkläder & ett par skor.
I skoaffären lade jag märke till ett ord som min mamma gillar att använda.

Jag: Mamma, de här skorna var väl snygga?
Mamma: Ja, skitfräna!
Jag: Mmm..
Mamma: Få se? Vänd dig om lite.. Ja, men de där köper du. Riktigt fräna!
Jag: Mamma... Fräna? Kan vi inte bara låta dom vara snygga?

Fränt luktar det om någon kissat på sig. Frän är den som vågar springa runt gympasalen naken i 4an.
Jag tycker inte de här skorna var fräna. De var helt normala, snygga skor som råkade falla mig i smaken. Inget annat. Slutdiskuterat!
Men sedan lät mamma skorna "bara vara snygga" och jag köpte dem.
Jag har läst lite i boken "Privat" och jag måste säga att jag redan är mycket impad!
Jag älskar att läsa Alex Schulmans blogg. Jag läser den dagligen! Så att hans del i boken skulle vara genial var ingen större överraskning. Däremot hade jag ingen aning om att Carolina Gynning hade något vettigt överhuvudtaget att säga. Men det har hon.
Läs boken, den är bra på riktigt!


På tisdag åker jag till Stockholm. Jag och Sofia ska på en lägenhetsvisning i Kista.
Ja, ni har förstått rätt. Det är en förflyttning på gång.
Jag och Sofia ska bli mer än bara vänner. Vi ska ta nästa steg och bli sambos nu.
Vi har planerat allt så fint och det är bara glädje i våra samtal för tillfället!
Missförstå nu inte och tro att det bråkas i övriga samtal. Nej... Vi har alltid glada samtal. Men nu är dom extra glada.



Nu ska jag fortsätta läsa boken tror jag!

Ha en bra dag alla!




(Mina nya pyjamisar....... och trosor. Jag ger er en liten skymt av dem också. På flit.)




Kommentarer
Postat av: ERICA

hahahha "fräna" va roligt det lät :) (hela konversationen alltså) :P

2007-09-23 @ 22:13:43
URL: http://HTTP://ERICATIMAR.BLOGG.SE
Postat av: ERICA

& tack föresten för kommentaren! :) jättekul att höra!

2007-09-23 @ 22:14:28
URL: http://HTTP://ERICATIMAR.BLOGG.SE
Postat av: Elin

kul blogg :)

2007-09-23 @ 23:37:18
URL: http://fashiontrashion.blogg.se
Postat av: Roffish

F"n vad fränt:D

2007-09-24 @ 01:17:05
Postat av: det är mor...

Du glömmer att din mamma är gammal och på min tid var ordet frän riktigt fränt!! ;)/ pussi

2007-09-24 @ 08:46:15
Postat av: vill vara hemlig

jaha.. så du tänker dra till sthlm och lämna mig i skiten din sate? /en ledsen trogen vän

2007-09-25 @ 21:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0