ok jag ger upp

Ni kanske vet hur man ibland vill förnya sig. Gå ner två kilo till sommaren, köpa en ny gaderob eller göra något nytt med håret. Det sistnämda var väl på något sätt min förnyelseplan. Lite ljusa slingor i håret, som kanske skulle kunna leda till ett helljust hår efter att solens strålar legat på under sommaren.
Jag tänkte inte så länge på det hela (efter att ha sett en bild på Jessica Albas hår?!) så jag ringde till Nikita på kupolen och bestämde en tid, gick dit och så började förvandlingen som till min inte allt för stora förvåning slutade i en nyans av orange.
"Åh va bra det blev, verkligen helnöjd är jag!!" var väl en fras som nästan automatiskt kom ur min käft strax innan 1700kr drogs från mitt konto.
Förvirrad cyklade jag hem på halvtomma däck och undrade vad som precis hade inträffat.
Hade jag betalat 1700kr för att bli fulare i håret eller var detta en mardröm?
Men istället för att bryta ihop så gjorde jag som man alltid borde göra och intalade mig själv att färgen hette brun och att slingorna snart skulle komma fram i solen.

Och nu, ca 2 veckor efteråt sitter jag här med ett 4-5 gånger slingat hår, fortfarande en aning förvirrad.
Så, idag den 28e April, ger jag upp livet som "blondin" och går tillbaks till att vara det jag borde vara. Brunett.


VARFÖR GJORDE JAG SÅHÄR?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0