Spakväll/jobb(ig)dag

haha, skrattar för mig själv när jag ser mitt senaste bildval här i bloggen. Frågan 'varför' infinner sig i mitt huvud, men jag orkar inte anstränga mig särskilt mkt mer för att hånfnissa åt det, för nu är klockan sju på morgonen och jag ska strax anlända till jobbet.
Igår var jag hemma hos Sofi på en såkallad spakväll. Det som man kan jämnföra med spa i gårdagens sammanhang måste väl vara chokladmasken vi hade i ansiktet samt nagelbandskrämen som man omsorgsfullt smorde in  för att dom små banden skulle mjukas upp och därefter förflyttas, lite som skräp från fingrarna.
Jag passade även på att fila ner mina naglar, har nämligen märkt att det är hemskt opraktikst att ha långa naglar när man jobbar med gamla damer. Ett nyp i deras tunna skinn är inte en allt för orealistisk händelse. Givetvis inte med mening, men det händer.


NU ska kladda på mig lite smink och sedan sätta mig på cyklen och trampa iväg i detta fina väder.. Ser åtminstone bättre ut än igår, måste jag säga. Fyfan vad besviken man var när man öppnade ögonen och såg dom där vita träden som bara stog och hånflinade åt en.




HA EN BRA DAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0