namn

Tack så mycket för alla namnförslag!
Jag gillade Bellman, Nusret (av en annan anledning än denna) och sen har vi ju Samson då. Fick ju en liten historialektion i kommentarfältet av mammas arbetskamrat som konstaterade att min katt faktiskt passade att heta Samson.
 
"Tjena! Tycker Samson passar utmärkt på din katt. Historien säger ju att Samson var urstark och brottade ner ett lejon med bara händerna, och hans styrka satt i hans långa hår. Din Samson har ju lång vacker päls."


Så jag kan säga att det lutar åt Samson. Men om han kommer utvecklas till en stark lejondräpare eller en lat soffliggare kan bara ödet bestämma.

Idag ska jag till IKEA med min barndomsvän och arbetskamrat Sofi, och hennes mamma & mormor.
Blir tredje gången på en månad jag är där och springer!
Men har lite smådetaljer som ska inhandlas. Bland annat lite mer bestick, kuddar att ha på sängen och en fårisfäll. Som Samson kan ligga på så han slipper håra ner min svarta soffa allt för mycket.
Sen är det ju så att långhåriga katter tappar mindre päls än korthåriga. Det berättade Filippa häromdagen.
Så du vet mamma, då kanske du inte blir lika allergisk? Eller? Sitter det kanske någon annanstans i pälsen?
Jag vet int nå.


Nu ska jag ta mig en dusch och sen äta lite frukost.

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: mamma din

Näää... inte sitter det någon annanstans än i pälsen väl. Det är väl den jag är allergisk mot, men det finns väl piller =)

2008-03-12 @ 10:05:40
Postat av: Filippa

Min mamma är kallalergisk men hon klarar av o ha långhårigkatt så din mamma kankse också överlever :) Långhårgia katter is the shit!

2008-03-12 @ 17:40:51
URL: http://inspirations.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0