Att se det positiva i allt

Ibland så kan man tycka att man befinner sig i mycket svåra och jobbiga lägen.
Men sanningen är, hur jävla överduktigt det än må låta, att man måste vända och vrida lite på situationerna för att få dom att bli riktigt positiva istället.

Se och lär:


Vidrig situation:
Har ett distansförhållande med en kille som bor ca 50mil härifrån.
Skitdåligt med jobb för tillfället, vilket gör att jag känner mig fattig som ett as.
Vinter och kyla ute, hatar tiden mellan höst & jul.


Skön situation:
Har ett distansförhållande med världens underbaraste kille och som tur är bor han bara en tågresa ifrån mig, i samma land. Att vi ses med mellanrum besparar oss en massa onödigt småtjaffs eftersom vi verkligen tar vara på tiden vi ses.
Plus att jag får en massa tid att spendera på bara mig själv. Lyx. (Stunderna då vi ses är dessutom helt obeskrivliga, hur många av er som bor ihop med er pojkvän känner så varje dag? Hihi... Och ljug inte!)
Skitdåligt med jobb för tillfället. Okej, ekonomin blir lidande för ett tag. Men istället för att gnälla om det så kan jag ta den här lediga tiden och passa på att vila upp mig och göra saker som jag gillar.
Vinter och kyla ute. Finns inget skönt med kylan, tyvärr. Snön däremot lyser upp och allt blir lite mysigare. Inte så långt kvar till Julafton heller. Den absolut bästa dagen på hela året.



Jaja, jag kanske inte alltid är såhär positiv. Men om alla åtminstone försökte att vända lite på saker och ting så tror jag livet blir liiiiiite lättare.

Filosofen Amina Sollie




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja men visst! Man kan ju faktiskt försöka vända problem till möjligheter istället, en svår situation till en spännande utmaning...Mmm livet är till för att levas!//En annan filosof

2008-11-12 @ 18:09:50
Postat av: Line

Jag längtar till julafton! <3333333 alla är samlade och på bra humör :D

2008-11-12 @ 21:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0