Att våga vara "operfekt"

Ibland kommer man på sig med att ha skyhöga krav på sig själv.
Man vill vara snygg. Ha långt fint hår, vara vältränad med en midja som.. ett bi?
Man vill ha långa ögonfransar, felfri hy, kritvita tänder och helst ska man lukta hallon i armhålan dygnet runt.
Samtidigt vill man vara världens bästa vän. Världens bästa flickvän. Världens bästa syster och Världens bästa dotter.

Sen vaknar man upp en morgon. Kollar sig själv i spegeln och upptäcker att man har en utväxt i håret som hette duga. Ett gäng finnar som valt att placera sig längst kindbenet, för att stanna minst en vecka framöver.
Man drar upp tröjan och kikar. Tar ett stadigt nyp mellan tummen & pekfingret. Jodå, här finns att ta i!
Och armhålan, den luktar fan allt annat än hallon & blåbär.
Perfekt flickvän? Nja, vettefan.. Gnäller nog en hel del på stackarn.
Perfekt vän? Hm, kan helt ärligt inte säga att jag aldrig snackat bakom ryggen på någon.
Perfekt dotter? Haha, under åren har man nog varit ganska jävlig mot både mamma och pappa.
Perfekt syster? Min syster har sorgset berättat om de gånger jag inte velat haft henne i min närhet och dragit ut henne ur mitt rum så hon slagit hakan i golvlisten.


Förjävligt va?
Men sen tänker jag, man är ju bara människa. Med en jävla massa brister och fel.
Och jag tror folk skulle hata mig om jag var perfekt och luktade hallon efter träningen.
Vad tror ni?
Jag känner iallafall ingen perfekt människa. Med däremot känner jag människor vars brister och fel jag älskar :)
Och det är väl perfekt?







PS 1! Jag tränar aldrig.
PS 2!  Jag luktar faktiskt hallon ibland!



Kommentarer
Postat av: mamma igen!

Nää, vem vill ha en människa som är perfekt?! Gud så tråkigt!

2008-11-21 @ 08:34:21
Postat av: Emma

Håller med Eva, gud så tråkigt med en perfekt människa. För mig är det intressant. Egentligen är väl ingen perfekt, men det är de personer som skapar en illusion av det perfekt och försöker leva upp till det som blir tråkiga. De som accepterar att vara en levande människa blir intressanta, och jag älskar dessa människor. Hahaha, Amina, skulle du och jag kunna bli perfekta? Vi är perfekta för oss! Våra vidriga dansar och våra dåligt formulerade sånger har gett oss lycka många gånger, och har det gett oss lycka så är det perfekt för oss. Att leka Maggie, jag i en jävla barnvagn med en ful mopedhjälm, är det perfekt? Vette fan, men vi har sunda värderingar, vi gillar människor och vi finner det intressanta hos människor. Vi är nog perfekta, och åt helvete. Men visst fan är vi bra?! Jag tränar aldrig. ALDRIG. Jag promenerar ibland med min gravida vän, men träning. Big no. Luktar jag hallon? Öh. Jag brukar väl inte lukta åt helskotta, men visst kan jag skippa en dusch och en tandborstning om jag går ensam hemma och skrotar en ledig dag. Äntä hääligt?

2008-11-21 @ 10:23:40
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0