Mitt enda krav: ETT ord på svenska

Ligger här i sängen och slöar några minuter till innan jag tar tag i mig själv och allt som ska göras idag.
Brevid mig står en dunboll och jamar för full hals. Och jag vet vad det betyder. Det betyder "Maaaat! Frulle! Hungriiig! Idiot ge mig mat!" osv.
Men inatt hade jag en dröm.
Jag drömde att jag hade en råtta och en häst. Och dom där två var inte som andra djur, för dom kunde snacka med varandra. På svenska! Och jag blev verkligen fascinerad av det där. Att dom kunde vårt språk.
Så nu undrar jag om jag inte bör ställa lite högre krav här hemma, på dom här herrarna?
Lite tacksamhet och hyffs vore faktiskt på sin plats!
För jag har inte sett att dom bidragit med varken pengar eller mat till vårt gemensamma hushåll?
Nä. Dom lever på mig. Och det är väl ganska förstårligt.

Men ändå. Något krav måste jag kunna ställa.

Mitt krav idag: Ett ord på svenska.
Sedan serveras frukost.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0