Mina underbara katter

Utställningen i Örebro igår gick jättebra och var riiiiktigt kul!
Har aldrig varit stoltare i mitt liv tror jag :)
Här kommer bedömingarna:



Liljebackens Siri Be Sweet

Domare: Åsa Hammarlund

Typ: Ex propotioner, ex ben, ex body, välbalanserad

Huvud: Ex kinder o rundat nosparti. ex profil, bra panna & haka

Ögon: Ex färg, ex storlek, ex placering, ex form.

Öron: Ex form, storlek & placering.

Päls: Ex kvalité baby, ex presenterad, ex vitt, ex färg.

Svans: Ex.

Kondition: Ex.

Allmänt intryck: Såå söt ♥

Bedömning: Ex1









S*Sjumilaskogens Robin Hood "Moses"

Domare: Aliosha Romeo

Typ: Ex propotions, very strong and powerful

Huvud: Ex shape ex strong and rounded cheekbones, Ex profile, nice forehead and chin, nice muzzle?? (tror jag det står)

Ögon: Ex shape, size and color could be deeper

Öron: Ex shape and setting, nice size

Päls: Ex texture and length. ex contrasts, ex symetry and white, ex presented.

Svans: Quite long

Kondition: Ex

Allmänt intryck: Has alot to say but is fully handeble, overall impressed

Bedömningsresultat: Ex1- CAP- BIV







Med "has a lot to say" menas att Moses var lite morring och fräsig, men eftersom det är första gånger och han nu är 2år, så får man faktiskt skylla på mig, tycker jag! :)
Det gick verkligen över förväntan för oss och jag fick faktiskt beröm för deras preparation (pälsen) *stolt*


Nu ska jag leta efter nästa utställning :)

HÄÄJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0